Jumbo Supermarkten

"Orgineel denkwerk, krachtig advies en enthousiaste inzet!"
- Pascal Ingels

Ondernemersvereniging Business Collectief Oostburg

“Doe je als ondernemer actief mee aan de Kras & Win retailactie, dan heb je er écht profijt van."

De retail acties van Selly

Wij bieden originele acties, krachtig advies en 100% inzet. We zijn flexibel en we verzorgen je actie van A tot Z. We houden altijd het resultaat voor ogen en we zijn direct inzetbaar. We werken dagelijks aan opdrachten van lokale, regionale en nationale bedrijven en organisaties. Van zelfstandige ondernemer, overheden tot multinationals.

 

 

 

 

Pascal Ingels
Jumbo supermarkten

Tijdens het Online Prijzenfestival bij Jumbo Ingels in Aardenburg en Breskens stond een prijzendisplay pontificaal in de winkel, met rode loper en al. Een slimme actie, aldus supermarkteigenaar Pascal Ingels. “Alle prijzen stonden er. Je zag de mensen daar bijna letterlijk hebberig worden. Bij iedere tien euro ontvingen ze een spaarpunt. Tijdens de actie werd de gemiddelde besteding iets hoger.”

Eigenlijk kwam het idee voor het Prijzenfestival van Ivooh! Het idee sprak Ingels aan en zo besloot hij het in te zetten als eindejaarsactie. Een gouden greep, bleek niet veel later. “Toevalligerwijs was een andere supermarkt juist in deze periode gesloten vanwege een verbouwing. Zodoende trok ik tal van nieuwe klanten naar mijn winkels.”

 

 

Reinout van Kampen
Bestuurslid Ondernemersvereniging Business Collectief Oostburg

“Doe je als ondernemer actief mee aan de Kras & Win retailactie, dan heb je er écht profijt van. In mijn schoenen- en lederwarenwinkel bijvoorbeeld zijn meer dan honderdvijftig loten ingeleverd. Maar de naam van mijn winkel kwam voor op een veelvoud van dit aantal. Of mensen nu wel of niet iets met het lot doen, je bent toch weer even heel gericht in beeld.

”Reinout van Kampen is bestuurslid van de ondernemersvereniging Vereniging Business Collectief Oostburg. Daarnaast is hij eigenaar van een schoenen- en lederwarenwinkel in het centrum van dit Zeeuws-Vlaamse stadje. De VBCE werkt voor de organisatie van retailacties regelmatig samen met Selly. De laatste actie vond plaats in de periode van vier weken rond Sinterklaas en Kerst. “We hebben gekozen voor Kras & Win omdat het heel direct is. Je ontvangt een lot, krast het vakje open en weet onmiddellijk of je prijs hebt. Wat ook makkelijk is, is dat je lot dan ook direct de prijs is. Geen ingewikkeld gedoe met omruilen. Nee, je kunt het geldbedrag of de korting direct besteden.”

Traffic en klantenbinding
Het doel van de Kras & Win actie voor Oostburg was tweeledig. Enerzijds beoogde de ondernemersvereniging meer traffic te realiseren en anderzijds ook klanten te binden. In de ogen van Reinout is dit goed gelukt. “Veel mensen krasten direct in de winkel het lot al open. Dat is leuk om te zien. Mensen zijn enthousiast dat ze iets krijgen en helemaal blij als ze ook daadwerkelijk iets winnen. De bedragen op de loten liepen uiteen van 5 euro tot 100 euro. Direct te besteden bij de deelnemende ondernemers. Daarnaast zaten er kortingsbonnen in. Ik bood bijvoorbeeld 10% korting. Het leuke is dat er op die manier cross-selling ontstaat. Iemand kan bijvoorbeeld mijn korting krassen vanwege een besteding in een andere winkel. Zo trek je dus tal van nieuwe klanten naar je zaak.”

Prettige samenwerking
Over de samenwerking met Selly is Reinout ronduit tevreden. “Ivo denkt mee, komt met creatieve ideeën en is steeds bereid om uitleg te geven over het doel en de inhoud van de actie. Dat werkt buitengewoon prettig.”

 

Mark Verhoeven
Eigenaar Agency-X

“De Lucky Codes actie van afgelopen december sloot aan bij onze inspanningen om meer bezoekers naar Stadshart Zoetermeer te trekken. De actie zelf heeft ons een schat aan naw-gegevens opgeleverd. Daarop kunnen we het komende jaar onze promotieactiviteiten heel gericht inzetten.”

Mark Verhoeven is enthousiast over de samenwerking met Selly. Als eigenaar van het full service evenementen- en marketingbureau Agency X uit Wijchen werkt hij regelmatig met deze organisator van retailacties samen.  Zo ook voor Stadshart Zoetermeer. Agency X organiseerde verschillende activiteiten, acties en acts voor alle bezoekers die in de weken voor Kerst in het winkelgebied kwamen shoppen. De Lucky Codes actie was er daar één van.

Makkelijk en eenvoudig
De reatilactie Lucky Codes is relatief eenvoudig, maar wordt door bezoekers volop gewaardeerd. Logisch, want een middagje shoppen, kan zo maar een aardige prijs opleveren. “In Zoetermeer hebben we deze actie vrijwel zelfstandig gedraaid, maar wel met behulp van de software van Ivooh! Het is eenvoudig. Bezoekers ontvangen bij een aankoop een unieke code. Voeren zij die in op de speciale landingspagina van deze actie, dan zien ze direct of ze prijs hebben. De winnaars konden hun prijzen ophalen bij de desbetreffende winkelier. We hadden dit jaar geen grote hoofdprijzen, maar heel veel relatief kleine, maar leuke prijzen voor onder de kerstboom. Daarop werd enthousiast gereageerd.”

Goede samenwerking
Volgens Mark waren niet alleen de reacties van de bezoekers zeer positief. Ook de winkeliers werkten graag mee. “Ik ben zelf bijzonder tevreden en mijn opdrachtgever ook. Dat is wat telt. Deze ervaring bewijst opnieuw hoe prettig het samenwerken is met Ivo en Nicky. Ze zijn altijd bereikbaar, reageren direct en zijn klantvriendelijk. Dat werkt buitengewoon prettig.”

 

John Poortvliet
Mede-eigenaar van Winkelcentrumpromotie

“Een groot bereik, meetbaar en heel direct.” John Poortvliet, mede-eigenaar van Winkelcentrumpromotie hoeft niet lang na te denken over de meerwaarde van de Scan & Win retailacties van Selly Om die reden zet hij deze regelmatig in.

WinkelcentrumPromotie uit Rosmalen ondersteunt winkeliers en centrum managers bij de promotionele acties voor hun winkelcentrum. Het bedrijf is landelijk actief. Ook de Scan & Win acties worden landelijk ingezet. En in iedere windstreek met succes.

Vergaande service
John zet de Scan & Win retailactie graag in om de loyaliteit van de klanten te versterken. Hij kiest voor deze actie omdat deze makkelijk inzetbaar is. “Het is heel eenvoudig. De klanten krijgen een Scan & Win kaart mee. Ze hebben geen gedoe met zegeltjes plakken of een website bezoeken, maar kunnen op het op moment dat het hen schikt bij het scanapparaat zien of ze prijs hebben. Laagdrempelig dus. Dat maakt de actie voor mij en onze klanten zo aantrekkelijk.” Hij benadrukt dat daarnaast de meerwaarde van Ivo en Nicky van Selly absoluut meetelt. “Zij geven iedere dag een update over het verloop van de actie. Dat is prettig want je kunt dan tussentijds bijsturen. Sowieso gaan de heren op het gebied van service erg ver.”

Cross-selling
De lange termijn effecten van de retailactie is wellicht moeilijk meetbaar. Toch ziet John duidelijk dat de actie zijn vruchten afwerpt voor de deelnemende winkeliers. “Natuurlijk zien we hoeveel Scan & Win bonnen we uitgeven en hoeveel er gescand worden. Daaraan kun je het aantal deelnemers afmeten. Maar veel belangrijker is hoe de winkeliers het ervaren. Wat ik zie is dat er inderdaad sprake van meer cross-selling. Door de kortingsbonnen die mensen winnen, komen ze in winkels waar ze voorheen niet kwamen. Naast het versterken van de loyaliteit is dat natuurlijk een fantastische uitkomst.”

 

Onze acties van Selly