Referenties

De retail acties van Selly

Wij bieden originele acties, krachtig advies en 100% inzet. We zijn flexibel en we verzorgen je actie van A tot Z. We houden altijd het resultaat voor ogen en we zijn direct inzetbaar. We werken dagelijks aan opdrachten van lokale, regionale en nationale bedrijven en organisaties. Van zelfstandige ondernemer, overheden tot multinationals.

 

Pascal Ingels | Jumbo Aardenburg, Breskens & Oostburg

Meer dan alleen een spaaractie
Welke acties we al met Pascal Ingels van Jumbo Aardenburg, Breskensen Oostburg hebben gedaan? We moeten er allebei even goed over nadenken. Want de laatste jaren hebben we al zoveel leuks voor de klanten van deze Zeeuwse Jumbo’s gedaan.

Klantentrekker tijdens de rustige maanden
Samen met Pascal is Selly druk bezig met de voorbereidingen van de bingo die in het begin van het jaar in de drie supermarkten loopt. Pascal zet deze actie al een paar jaar in: ‘Deze actie is ideaal voor de rustige maanden omdat die voor extra winkelbezoek zorgt. De succesfactoren? Aantrekkelijke grote prijzen van lokale ondernemers, het fun-element van de actie en de dagelijkse bekendmaking van je winnaars op social media. Je laat zien dat iedereen kans maakt op mooie prijzen. Voor mij als ondernemer werkt deze actie zo goed omdat ik volledig word ontzorgd door Selly. Iedere dag kijk ik even op het dashboard. Ik zie meteen hoeveel actiecodes ingeleverd zijn en de trekkingen vinden automatisch plaats. Het leukste van deze actie? Dat ik ieder dag even Sinterklaas mag spelen als ik een prijs uitreik!’

Lees het hele verhaal

 

Wilfred Elzakker | Interim & Advies | Oud Agrimarkt

Klantloyaliteit 2.0: digitaal en data
Regelmatig springt Wilfred van Elzakker nog even binnen in het kantoor van Selly voor een kop koffie. We werkten veel met hem samen toen hij commercieel directeur was van Agrimarkt, maar ook nu sparren we nog graag met hem.

Wilfred heeft veel ervaring in de supermarktwereld. Hij is begonnen als slager, ontwikkelde zich door verschillende studies en groeide door naar managementfuncties bij diverse organisaties. Na de verkoop van de Agrimarktformule aan Jumbo in 2019 is Wilfred werkzaam als interim-adviseur. Vanuit zijn nieuwe rol helpt hij bedrijven met het vormen van hun strategie. En ook daarvoor doet Selly graag een beroep op Wilfred. Zeker als het gaat om innovaties en klantloyaliteit.

Digitale component
Wilfred kwam in 2017 bij Selly terecht. ‘Toen ik in Zeeland startte met de uitrol van Agrimarkt, zocht ik een bureau dat mij kon helpen bij klantactivitatie. Ik wilde traffic op gang krijgen en de lokale bevolking naar onze supermarkt halen. Samenwerken met Selly was vanaf het begin een feest.

Bij alle onmogelijkheden die ik zag, zag Ivo creatieve oplossingen. We hebben zoveel ideeën gelanceerd. Het waren stuk voor stuk acties die draaien om loyaliteit, klanten trekken en binden. Daarbij hebben de acties allemaal een digitale component en ik geloof dat dit de toekomst is op het gebied van klantloyaliteit. Klanten zijn steeds meer onlosmakelijk verbonden met hun smartphone. Daar speelt Selly op in.

Lees het hele verhaal

 

Mirjam Sariman - Luitjens | Bij Luitjes oa: AH Axel

Nieuwe klanten aantrekken
De roots van Selly liggen in Zeeuws-Vlaanderen. Een regio met een krachtige industriële kanaalzone en veel mooie familiebedrijven. Dankzij de ligging tegen België hebben deze bedrijven een groot klantenpotentieel net over de grens. Bij Luitjens is zo’n familiebedrijf en probeert op een originele manier nieuwe klanten aan te trekken.

Uniek centrum
Het familiebedrijf is ontstaan in 1976 in Harderwijk en startte in 1991 met Albert Heijn in Axel. Eén winkel werd in de loop der jaren uitgebreid naar meerdere winkels en inmiddels ook bedrijven buiten de detailhandel. En dat allemaal in dezelfde omgeving. Naast Albert Heijn kennen we de familie Luitjens ook van Family Axel, Gall & Gall, Bruna, Etos, Lekkersss en Anytime Fitness. Aan het roer staat nu de tweede generatie: Daniël Luitjens, Mirjam Sariman-Luitjens en Barbara Luitjens. ‘Onze missie is het creëren van een uniek centrum dat een aantrekkende kracht heeft op de regio,’ vertelt Mirjam. ‘De acties van Selly helpen ons daarbij. Het uitbreiden van ons klantenpotentieel en het verzamelen van contactgegevens zijn voor ons altijd belangrijke pijlers geweest en de acties van Selly sluiten daar goed op aan.’

Spanning van wel of niet winnen
Inmiddels hebben de klanten kennis kunnen maken met diverse acties. In 2016 ging Bij Luitjens van start met het Online Prijzenfestival, een van de eerste online acties die Selly organiseerde. ‘Klanten waardeerden het enorm en tijdens de actie zagen we een duidelijke omzetverhoging. Na het succes in 2016 hebben we online gepolst welke acties uit het verleden onze klanten het liefst nog eens zouden willen terugzien. Het Prijzenfestival kwam hier overduidelijk als winnaar uit. Ook mensen die niets gewonnen hadden, gaven aan het enorm te hebben gewaardeerd. De spanning van wel of niet iets winnen, is blijkbaar toch heel leuk. Om die reden hebben we weer een Online Prijzenfestival georganiseerd. Met opnieuw veel succes.’

Lees het hele verhaal

 

John Poortvliet | WinkelcentrumPromotie.nl

Meten is weten
Hoor je daverend gelach in het kantoor van Selly? Dan weet je bijna zeker dat Ivo met John aan het bellen is! De heren zijn altijd wel in voor een goede grap, maar weten allebei ook van doorpakken.

John Poortvliet is eigenaar van Winkelcentrum-Promotie.nl uit Rosmalen. Hij ondersteunt winkeliers en centrummanagers bij de promotionele acties voor hun winkelcentrum. Het bedrijf is landelijk actief. John zet ieder jaar meerdere acties van Selly in en heeft samen met Selly de winkelspeurtochten uitgewerkt. En in iedere windstreek met succes.

Vergaande service
‘Een groot bereik, meetbaar en heel direct.’ John hoeft niet lang na te denken over de meerwaarde van de acties van Selly. Om die reden zet hij ze graag in om de loyaliteit van de klanten te versterken. Hij kiest de laatste tijd voor online acties omdat deze makkelijk inzetbaar zijn. ‘Het is heel eenvoudig. De klanten krijgen een voucher mee. Ze hebben geen gedoe met zegeltjes plakken en kunnen op een moment dat het hen schikt zien of ze prijs hebben. Laagdrempelig dus. Dat maakt de actie voor mij en onze klanten zo aantrekkelijk.’ Hij benadrukt dat daarnaast de meerwaarde van het team van Selly absoluut meetelt. ‘Zij geven iedere dag een update over het verloop van de actie. Dat is prettig want je kunt dan tussentijds bijsturen. Sowieso gaan ze op het gebied van service erg ver.’

Lees het hele verhaal

 

Rob van Amelsfoort | Centrummanager Goirle

De Kracht van Verbinden
We werken met veel verschillende mensen samen en je ontdekt altijd weer mooie inzichten. Zo ook over de functie die Rob van Amelsfoort als centrummanager voor Goirle bekleedt.

Spik en span
Het centrum ziet er altijd spik en span uit en er is nauwelijks leegstand. De Stichting BIZ Centrum Goirle speelt hier een grote rol in. Dankzij een heffing die alle centrumondernemers betalen, worden de activiteiten in het centrumgebied en het Centrummanagement betaald. In 2011 werd de Stichting Bedrijven Investeringszone (BIZ) Centrum Goirle opgericht. We werkten al langer samen met de stichting en leerden Rob kennen toen hij op 1 april 2017 de centrummanager van Goirle werd. Rob is zelf jarenlang ondernemer geweest in Goirle en al jaren betrokken bij de belangenbehartiging van ondernemers. Hij is een echte ervaringsdeskundige.

Kop koffie
We gaan altijd graag op bezoek in Goirle, het centrum is de moeite waard. Er is veel toevloeiing vanuit Tilburg en België, maar het zijn vooral de inwoners van Goirle zelf die heel erg loyaal zijn aan hun ondernemers. ‘Dat heeft vooral te maken met onze gemeenschap, we zijn een dorp met stadse fratsen,’ legt Rob uit. ‘Omdat we in de achtertuin van Tilburg liggen, is de noodzaak voor ons wel hoog om iets te doen. Het aanbod daar is enorm. Maar het mooie is dat onze ondernemers door hun persoonlijke contacten, service en dienstgerichtheid een goede band hebben met hun klanten. Ik vind dat heel bijzonder en uniek. Ook ik vind het belangrijk om een goede band met de ondernemers te hebben. Regelmatig drink ik een kop koffie met ze en praten we bij. Dat heeft ook als voordeel dat ik makkelijk dingen kan regelen, zoals de acties van Selly. De Scan en Win is altijd een succes en wordt ieder jaar beter. De ondernemers snappen hoe zo’n actie werkt en komen met onderscheidende prijzen die bijdragen aan het succes van de actie.’

Lees het hele verhaal

 

Ruud Hendrikson | Buro Ruud

In beeld blijven bij je klanten
Ieder winkelcentrum wil graag de klanten in het zonnetje zetten met leuke evenementen en acties. Zo blijven ze in beeld bij de klanten. Het afgelopen jaar gooide corona roet in het eten en ging men op zoek naar alternatieven voor de geplande evenementen. Ruud Hendrikson van Buro Ruud is met digitale acties aan de slag gegaan.

Niets doen was geen optie
Ruud heeft flink moeten schakelen het afgelopen jaar. Hij werkt voor verschillende ondernemersen winkeliersverenigingen. Hij ontzorgt ze door ze allerlei werkzaamheden uit handen te nemen, zodat de bestuursleden – meestal winkeliers – datgene kunnen blijven doen waar ze goed in zijn: ondernemen. ‘Ik werk met jaarplannen in alle winkelcentra waarvoor ik werk. Daarin hebben we evenementen en acties opgenomen, van groot tot klein. Het werd in de loop van 2020 duidelijk dat het nog langere tijd lastig zou blijven om evenementen te organiseren waar veel publiek op af komt. Toen we dit soort activiteiten moesten schrappen, ontstonden er ineens gaten in onze kalender. We vonden het geen optie om niets te doen, want je wilt toch de klanten blijven kietelen en bedanken. En de budgetten hadden we, dus we kozen voor digitale acties.'

Lees het hele verhaal

 

Carin van der Wijst | Jumbo van Bergen

Het succes van een goede actie in je supermarkt
Dat begint met je eigen medewerkers, daar is Carin van der Wijst van Jumbo van Bergen uit Oss van overtuigd. Zij zijn namelijk de beste ambassadeurs! Het leverde een respons op van maar liefst 70%.

Kerstpakket

Het was een bewogen jaar, dat kunnen we wel stellen. Het was voor Carin reden om de klanten met een leuke actie in het zonnetje te zetten. ‘We waren op zoek naar iets unieks. We hadden Selly al eerder leren kennen, toen ik met Ivo in contact kwam via een nieuwsbrief. Het leuke aan Ivo is dat hij echt met je meedenkt over welke actie het beste past bij je organisatie en je klanten. Zijn enthousiasme werkt zo aanstekelijk! We hebben gekozen voor de Osse Boodschappenbingo. We hebben de actie eerst aan onze medewerkers aangeboden. In hun kerstpakketten hebben we vouchers met actiecodes gestopt, zodat ze zelf mee konden doen. De prijzen die we beschikbaar wilden stellen voor de klanten, hebben we ook voor hen in de prijzenpot gestopt. Ze maakten de actie zelf van A tot Z mee, hadden er veel lol in én ze snapten meteen het principe van de actie. Hun enthousiasme voor de actie brachten ze over op de klanten die we na de feestdagen aan de actie lieten meedoen. We zijn ervan overtuigd dat het de kracht is geweest van onze succesvolle actie.’ 

Lees hier het hele verhaal

een aantal succesvolle acties van Selly