Scan & win

De Scan & Win retailactie zorgt voor opwinding in je supermarkt, winkelstraat of winkelcentrum.

 

De Scan & Win retailactie zorgt voor opwinding in je supermarkt, winkelstraat of winkelcentrum. Deelname is eenvoudig. Door de Scan & Win kaart te scannen bij de opvallende Prijzengenerator zien je klanten direct of, en zo ja, welke prijs zij hebben gewonnen. De Scan & Win Prijzengenerator speelt een centrale rol. Als je klanten zien dat iemand iets wint, worden ze gemotiveerd om zelf ook mee te doen. We winnen nu eenmaal allemaal graag iets.

Hoe werkt het?

Alle klanten ontvangen tijdens de actieperiode een Scan & Win kaart bij besteding van een bepaald bedrag. Natuurlijk doen alle winkeliers in het winkelcentrum of winkelstraat aan de actie mee. Heeft je klant prijs? Dan print de Prijzengenerator een voucher, met daarop alle informatie over de prijs én de winkel die de prijs aanbiedt. Naast enkele spraakmakende hoofdprijzen, zijn er sub-prijzen zoals waardebonnen, cheques en kortingsbonnen.

Cross-selling
Het zijn deze sub-prijzen die het succes van de actie bepalen. Voorbeelden hiervan zijn: tweede broek halve prijs, gratis tompoezen bij besteding van 15 euro of vijf hamburgers halen, vier betalen. Dit zijn prijzen waarvoor klanten een specifieke winkel moeten bezoeken; jouw winkel of die van een collega. Zo leidt Scan & Win tot meer cross-selling en meer traffic in de verschillende winkels: de Scan & Win kaart van de bakker levert bijvoorbeeld een kortingsbon op van de slager.


John Poortvliet
Eigenaar van Winkelcentrumpromotie

“Een groot bereik, meetbaar en heel direct.” John Poortvliet, mede-eigenaar van Winkelcentrumpromotie hoeft niet lang na te denken over de meerwaarde van de Scan & Win retailacties van Selly Om die reden zet hij deze regelmatig in.

WinkelcentrumPromotie uit Rosmalen ondersteunt winkeliers en centrum managers bij de promotionele acties voor hun winkelcentrum. Het bedrijf is landelijk actief. Ook de Scan & Win acties worden landelijk ingezet. En in iedere windstreek met succes.

Vergaande service
John zet de Scan & Win retailactie graag in om de loyaliteit van de klanten te versterken. Hij kiest voor deze actie omdat deze makkelijk inzetbaar is. “Het is heel eenvoudig. De klanten krijgen een Scan & Win kaart mee. Ze hebben geen gedoe met zegeltjes plakken of een website bezoeken, maar kunnen op het op moment dat het hen schikt bij het scanapparaat zien of ze prijs hebben. Laagdrempelig dus. Dat maakt de actie voor mij en onze klanten zo aantrekkelijk.” Hij benadrukt dat daarnaast de meerwaarde van Ivo en Nicky van Selly absoluut meetelt. “Zij geven iedere dag een update over het verloop van de actie. Dat is prettig want je kunt dan tussentijds bijsturen. Sowieso gaan de heren op het gebied van service erg ver.”

Cross-selling
De lange termijn effecten van de retailactie is wellicht moeilijk meetbaar. Toch ziet John duidelijk dat de actie zijn vruchten afwerpt voor de deelnemende winkeliers. “Natuurlijk zien we hoeveel Scan & Win bonnen we uitgeven en hoeveel er gescand worden. Daaraan kun je het aantal deelnemers afmeten. Maar veel belangrijker is hoe de winkeliers het ervaren. Wat ik zie is dat er inderdaad sprake van meer cross-selling. Door de kortingsbonnen die mensen winnen, komen ze in winkels waar ze voorheen niet kwamen. Naast het versterken van de loyaliteit is dat natuurlijk een fantastische uitkomst.”