Online Prijzenfestival

Nederlanders zijn gek op spaaracties, maar ja... die zegeltjes he. Daar hebben wij nou de perfecte oplossing voor: een perfecte mix van on- en offline: Het Prijzenfestival!

Demo Online Prijzenfestival

 

Nederlanders zijn gek op spaaracties, maar ja... die zegeltjes he. Daar hebben wij nou de perfecte oplossing voor:
een perfecte mix van on- en offline: Het Prijzenfestival!

Met het Online Prijzenfestival behoort het plakken van zegeltjes voorgoed tot de verleden tijd. Klanten ontvangen bij besteding van een bepaald bedrag een voucher met een unieke actiecode. Deze actiecodes kunnen ze op jouw eigen actiewebsite toevoegen aan een digitale spaarkaart. Een volle spaarkaart kan ingezet worden als lot op een hoofdprijs (bijvoorbeeld een reis voor 2 personen, een TV, een fiets, etc). Maar de volle spaarkaart kan ook direct worden verzilverd voor een "gegarandeerde weekprijs". Hiermee kan de klant direct een tegoedbon krijgen voor een gratis product, mooie korting of ‘drie halen-twee betalen’ acties in de eigen supermarkt of winkelcentrum. Win-win voor iedereen!



Hoe werkt het?
Stap voor stap:

  1. Klanten ontvangen bij besteding van een bepaald bedrag een voucher met een unieke actiecode
  2. Deze kunnen zij online activeren op jouw speciale feestelijke actiewebsite. Klanten dienen eenmalig hun naw-gegevens achter te laten (wij werken AVG-proof).  Het dashboard dat hiervoor is ontwikkeld, vormt een bron van informatie voor verdere marketingacties
  3. Als de spaarkaart van een klant vol is, kunnen ze deze inwisselen voor een hoofd- of weekprijs. Jij stelt de prijzen beschikbaar. Wij regelen de rest: van instore-promotie tot FB-campagne, wij stappen in waar jij wilt
  4. Gedurende de retail actie versturen wij regelmatig nieuwsbrieven; met nieuws en speciale acties. Hiermee zetten we de deelnemers aan om mee te blijven doen
  5. We adviseren over de unieke momenten in de campagne (uitreiking prijzen, aankondiging, online exposure) en kunnen waar nodig ondersteunen in de promotie



Klantenbinding
Het Online Prijzenfestival is goed inzetbaar bij supermarkten en winkelcentra. Gedurende een periode van vier tot zes weken bind je bestaande en nieuwe klanten aan je supermarkt of winkelcentrum. De speciale actiewebsite versterkt de actieperiode, evenals de nieuwsbrieven die worden verstuurd. Natuurlijk worden de meeste hoofdprijzen aan het einde van de actieperiode verloot, maar ook tussendoor worden soms al prijzen weggegeven. Ideaal te combineren met een Facebook en/of Instagram campagne!

 


Pascal Ingels
Jumbo supermarkten

Tijdens het Online Prijzenfestival bij Jumbo Ingels in Aardenburg en Breskens stond een prijzendisplay pontificaal in de winkel, met rode loper en al. Een slimme actie, aldus supermarkteigenaar Pascal Ingels. “Alle prijzen stonden er. Je zag de mensen daar bijna letterlijk hebberig worden. Bij iedere tien euro ontvingen ze een spaarpunt. Tijdens de actie werd de gemiddelde besteding iets hoger.”

Eigenlijk kwam het idee voor het Prijzenfestival van Ivooh! Het idee sprak Ingels aan en zo besloot hij het in te zetten als eindejaarsactie. Een gouden greep, bleek niet veel later. “Toevalligerwijs was een andere supermarkt juist in deze periode gesloten vanwege een verbouwing. Zodoende trok ik tal van nieuwe klanten naar mijn winkels.”