Kraak de Kluis

Kraak de Kluis is een échte publiekstrekker met een onvergetelijk wow-effect. Door de opvallende licht- en geluidseffecten weet iedereen dat de ‘gouden’ kluis gekraakt is.

 

 

Bij de retail actie Kraak de Kluis staat de ‘gouden’ kluis centraal. Klanten kraken deze kluis met hun unieke barcode. De spanning en de mooie prijzen zorgen voor een unieke ervaring, voor klanten én ondernemers. Door de opvallende licht- en geluidseffecten bij het kraken van de kluis, is Kraak de Kluis een échte publiekstrekker. Vooral tijdens beurzen, Open Dagen en andere speciale evenementen. Wie heeft de juiste code om de kluis te kraken?

‘Gouden’ kluis
Centraal in de retail actie Kraak de Kluis staat de imposante, goudkleurige geldkluis. Deze kluis kan alleen gekraakt worden met de juiste barcode. Is dat het geval, dan zorgen tal van (visuele) effecten voor een bijzonder wow-effect, geluid, sirenes, confettikanon en natuurlijk de kluisdeur die opent. De gelukkige prijswinnaar kan zelf de waardecheque of het cadeau uit de kluis pakken, maar natuurlijk is het ook mogelijk hiervoor een presentator of hostess in te schakelen.

Kort en krachtig
Kraak de Kluis is een korte, krachtige retail actie die op tal van manieren inzetbaar is; als promotie van uw winkel en/of winkelcentrum of bijvoorbeeld tijdens een beurs, braderie of festival. De actie genereert in een korte tijd meer traffic, meer omzet en dus meer winst.  Logisch. Met de waardecheque kan de winnaar bij alle deelnemende winkels terecht. Daar wordt vaak meer besteed dan het bedrag dat op de waardecheque staat. Tel uit uw winst!

 

 


Anton van Aalzum - Winkeliersvereniging Balk
‘Geen werk gehad aan deze retailactie’

“Omdat ons winkelcentrum helemaal gerenoveerd is, vond ik tijd voor een feestje. Op internet kwam ik de retailactie Kraak de Kluis tegen. Ik was direct verkocht. Aan de hele organisatie heb ik geen werk gehad. Het werd allemaal prima geregeld.”
 

Anton van Aalzum is voorzitter van de winkeliersvereniging in het Friese Balk. De vereniging telt circa veertig leden. “Het doel was om met Kraak de Kluis wat leven in de brouwerij te brengen. Als je niets doet, gebeurt er ook niets. Daarom sprak deze retailactie me ook aan. Het is een groot spektakel als iemand prijs heeft. Verder hebben we de actie aangekleed met onder andere muziek en een braderie.”

Alle winkeliers samen
Om een en ander te organiseren, mobiliseerde Van Aalzum niet alleen de leden van de winkeliersvereniging, maar ook de ondernemers die geen lid zijn. Daarmee werd de draagkracht groter en natuurlijk ook het bereik. “De niet-leden betaalden een bepaalde toeslag om de kosten voor de kluis, de vouchers en de promotie te betalen. Verder bracht iedereen prijzen in. Dat waren er echt heel veel, zodat de kans om iets te winnen ook echt reëel was.”

Iedere keer feest
De kluis stond aan de rand van het centrum, bij de supermarkt omdat deze de langste openingstijden heeft. “De mensen reageerden echt enthousiast. Als ik terugdenk aan de wachtrij voor de kluis, kan ik niet anders dan concluderen dat het een succes was. Er was daadwerkelijk veel meer traffic. Ook de supermarkteigenaar was heel positief. Het was iedere keer feest in de winkel als er een prijs viel.”

Zonder wanklanken
Over de samenwerking met Selly is Van Aalzum erg tevreden. “Afspraak is afspraak, dat werkt heel prettig. We kregen keurig een offerte, de kluis was er op tijd en we konden altjid bellen als we vragen hadden. Het is echt zonder wanklank verlopen. Daar ben ik erg blij mee. Ik heb toch het gevoel een klein beetje mijn nek te hebben uitgestoken. Het is dan erg fijn dat alles succesvol en zorgeloos verloopt.”